ماهی ها چگونه جانورانی هستند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 1 تير 1398
بازدید : 47
نویسنده : admin

 

انواع ماهی ها با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال برخی از انواع ماهی ها استخوان دارند اما دیگران ندارند. مثل کوسه ماهی و پرتو ماهی که هیچ استخوانی ندارند و تنها غضروف دارند.

بزرگ ترین ماهی در جهان کوسه نهنگ است. این ماهی در واقع کوسه است و نهنگ نیست. کوسه نهنگ بیش از 46 پا (14 متر) طول دارد و وزنش بیش از 15 تن است.

≡ هر سال 100 میلیون کوسه كشته مي شود
شرط عقل اين است كه انسان ها از کوسه ها بترسند اما تحقیقات جدید نشان مي دهد عكس آن دقیق تر است. چراكه هر سال حدود 100 میلیون کوسه کشته می شوند و ميزان صيد آنها به قدري زیاد است که جمعيت كوسه ها قادر به جايگزيني تعداد از دست رفته نيستند. تجزیه و تحلیل ها نشان می دهد تقريباً از هر 15 کوسه يكي صيد مي شود. با توجه به افزایش تقاضا برای باله كوسه، آنها بيش از هر زمان ديگري هم در معرض خطر قرار گرفته اند. به تازگي استفاده از باله كوسه براي تهيه سوپ به ويژه در قاره آسيا افزايش يافته است. جمعیت کوسه ها به خصوص به خاطر صید بی رویه گونه های در معرض خطر انقراض کم شده. کوسه ها سیر رشد بسیار آهسته ای دارند و همچنین قادر به تکثیر سریع نیستند.

سه دسته ماهی وجود دارد:
⇐ دسته ماهی های بدون آرواره (Agnatha) - این ماهی ابتدایی هیچ فک یا آرواره ای ندارد، باله های جفت ندارد و اسکلتی دارد که از غضروف ساخته شده است (استخوان ندارد). مثال این نوع ماهی ها: مارماهی دهان گرد و مارماهی معمولی است.

⇐ دسته ماهی های غضروفی (Chondrichthyes) - این ماهی اسکلتی دارد که از غضروف ساخته شده، باله های جفت دارد و کیسه یا بادکنک شنا ندارد. پوست این ماهی ها پولک های دندان مانندی دارد (دندانه نامیده می شود). باروری تخم ها داخلی است. مثال آنها کوسه ماهی ها و پرتو ماهی ها (rays) است.

⇐ دسته ماهی های استخوانی (Osteichyes) - این ماهی ها اسکلتی دارند که از استخوان درست شده و باله های جفت دارند. آنها همچنین دندان هایی دارند که داخل فک بالاییشان ثابت شده. آنها بادکنک های شنا دارند (یک کیسه پر از هوا که به آنها برای شناور ماندن کمک می کند) که به داخل گلو باز می شود. ماهی استخوانی لازم نیست شنا کند تا تنفس کند (برای کشیدن آب به آبشش هایش). بیشتر ماهی های استخوانی این چنین هستند.

منبع:020.ir/منظومه-شمسی



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان efext و آدرس efext.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com